Az önismereti foglalkozásaink fő fókusza az, hogy a fiatalok jobban megismerjék személyiségük összetevőit, meglássák a saját lehetőségeiket, tisztában legyenek az erősségeikkel, és tudják, hogyan építhetnek erre, valamint a fejlesztendő területeiket is lássák, és motiválttá váljanak ezen területek erősítésére.
A foglalkozásokon tréning jellegű gyakorlatokon keresztül erősítjük az együttműködést, kommunikációt, bizalmat építünk, osztályközösséget fejlesztünk.
A csoportos foglalkozásokat egyéni fejlesztések is kiegészítik. Az egyéni foglalkozások abban nyújtanak óriási segítséget, hogy a felszín mögé látva megismerjük a gyerekek egyéni motivációit, szükségleteit, vágyait, jobban megértsük a viselkedését egy adott helyzetben, csoportszituációban. Ezek ismeretében együtt tudunk dolgozni a fiatalokkal, kísérni tudjuk őket ezen a fejlődési útszakaszon.
Van, hogy azonnali kríziskezelésre van szükség, van, hogy egy vitás helyzetben egyfajta mediációval kell segíteni azt, hogy két egymásnak feszülő fiatal meg tudja találni a közös hangot. Fejlesztenünk kell a gyerekek konfliktuskezelési eszköztárát, sokszor küzdenünk kell azzal, hogy a berögzült minták által vájt mély kátyúból kivezessük a gyerekeket.
Látniuk kell, hogy egy jobb életminőséghez szükséges az, hogy az emberi kapcsolatok útvesztőiben is el tudjanak igazodni, tudjanak jól kommunikálni, erőszakmentesen elérni azt, amire vágynak. Úgy tudjanak szót érteni egymással, hogy közben ne gyűjtsenek be újabb sérelmeket sem ők, sem a társaik. Kialakuljon bennük az a fajta önszabályozó képesség, illetve az erre való igény, ami megfelelő keretet ad a társas kapcsolataik szeretet alapú működtetéséhez.